مدیرعامل هواوی از سهم بازار، کرین 980 و میت 20 می‌گوید

ریچارد یو مدیرعامل گروه تجاری هواوی در یک کنفرانس خبری به سوالاتی در مورد وضعیت کنونی و آینده‌ی رقابتی این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند پاسخ داد.

هواوی در هفته‌ی گذشته، بخش زیادی از تیترها و خبرهای دنیای فناوری را به خود اختصاص داد. یکی از دلایل این اتفاق، گزارش شرکت تحلیلی IDC در مورد تصاحب رتبه‌ی دوم بزرگترین برند گوشی‌های تلفن همراه در جهان توسط این شرکت بوده است. البته کارشناسان بازار بسیاری از خبرهای منتشرشده را از روی احساسات می‌دانند. در واقع تیتر «هواوی، اپل را شکست داد» برای همه جذاب بود و موجب گسترش اخبار پیرامونی می‌شود.

گزارش IDC بر مبنای تعداد محصولات ارسال‌شده توسط این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ بوده است. اپل همیشه در این دوره‌ی زمانی کاهش فروش در گوشی‌ موبایل همراه را تجربه کرده است؛ چرا که از عرضه‌ی آخرین محصول معرفی‌شده توسط آنها بیش از ۶ ماه گذشته است.

با توجه به این که Apple در این دوره‌ی زمانی هیچ گوشی جدیدی معرفی نکرده و هواوی، تعدادی پرچمدار به‌همراه چند گوشی میان‌رده را به بازار عرضه کرده است، شکست دادن آمریکایی‌ها توسط غول چینی، چندان دور از انتظار نبود.

حتی ریچارد یو، مدیرعامل گروه تجاری هواوی نیز در کنفرانس خبری خود به این نکته اشاره کرده است. او در این کنفرانس به خبرنگاران گفت که اپل به احتمال زیاد در فصل آخر سال جاری بار دیگر جایگاه خود را پس خواهد گرفت. یو دلیل این پیش‌بینی را نیز عرضه‌ی ۳ گوشی جدید توسط اپل عنوان کرد.

Huawei

این مدیر میانی Huawei اعتقاد زیادی به آمارهای جذاب برای رسانه‌ها مانند سهم بازار و تعداد گوشی‌های به‌فروش‌رفته ندارد و در این مورد می‌گوید:

رسانه‌ها اهمیت زیادی به این آمارها می‌دهند اما از نظر من، سهم بازار معیار مهمی نیست. اگر نیاز به سهم بازار داشته باشید، تنها باید محصولات بیشتری را به فروشگاه‌ها ارسال کنید. این هدف نیز به‌سادگی و با عرضه‌ی گوشی‌های پایین‌رده امکان‌پذیر است.

این تاکتیکی است که برندهای دیگر استفاده می‌کنند. اگر ما نیز گوشی‌های پایین‌رده‌ی متعدد را به بازار سرازیر می‌کردیم، اکنون رتبه‌ی اول سهم بازار در اختیار هواوی بود؛ اما این هدف ما نیست.

افزایش سود برای مدیران هواوی مهم‌تر از افزایش سهم بازار است

یو افزایش درآمد و سود را اولویت برتر خود می‌داند که تنها با فروش گوشی‌های پرچمدار حرفه‌ای محقق خواهد شد. سیاست مدنظر او در چند وقت اخیر توسط غول چینی اجرا شده و موفق نیز بوده است. آمارهای اخیر حاکی از آن است که درآمد کلی این شرکت نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد رشد داشته و به ۳۲۵.۷ میلیارد یوآن (حدود ۴۷.۷ میلیارد دلار) رسیده است. البته این درآمد شامل تمامی بخش‌های هواوی اعم از گوشی‌های هوشمند، تجهیزات مخابراتی و محصولات مخصوص کسب‌وکارها بوده است. هواوی از انتشار اخبار جزئی در مورد آمار فروش گوشی‌های هوشمند اجتناب کرده است اما کارشناسان رشدی مشابه را برای این بخش متصور شده‌اند.

بررسی ویدیویی هواوی P20 Pro

مدیرعامل گروه تجاری هواوی، در ادامه آماری کلی از تعداد فروش و ارسال آخرین گوشی‌های پرچمدار شرکت عنوان کرد. آمار این محصولات، رشد قابل‌توجه نسبت به نسل‌های قبلی را نشان می‌دهد. سری پرچمدار پی 20 تا ۴ ماه پس از عرضه‌ی اولیه، در مجموع ۹ میلیون فروش داشته است. میت 10 نیز که حدود یک سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد، آمار فروش ۱۰ میلیونی را به خود اختصاص داده است. یو معتقد است این پرچمدار به آمار ۱۱ میلیون نیز خواهد رسید.

مقاله‌های مرتبط:

فروش ۹ میلیونی برای سری P20 که هنوز به عمر ۶ ماهه نرسیده، آماری خیره‌کننده برای هواوی است؛ چرا که نسل قبلی این گوشی یعنی P9 پس از یک سال به آمار فروش ۱۲ میلیون دستگاه رسید. سری میان‌رده‌ی هواوی یعنی نوا و همچنین برند زیرمجموعه‌ی این شرکت یعنی آنر نیز به اهداف مناسبی در فروش دست یافته و آمار کل گوشی‌های فروخته شده‌ی این شرکت را در ۶ ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ به ۹۵ میلیون دستگاه رسانده‌اند.

البته یو پیش از این نیز اشاره کرد که آمار مهم برای یک شرکت تولیدکننده‌ی گوشی موبایل، فروش محصولات پرچمدار است. او باز هم اشاره‌ای به اعداد و ارقام دقیق سود شرکت نکرد و تنها گفت که آمارها روبه‌رشد است. او در ادامه گفت:

سود، فاکتور بسیار مهمی برای ما است. بدون سود نمی‌توانیم روی بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت خود سرمایه‌گذاری کنیم. هواوی در حال حاضر در مقایسه با دیگر تامین‌کنندگان گوشی هوشمند در جهان، بیشترین سرمایه‌گذاری را روی این بخش دارد.

کرین ۹۷۰

مقاله‌های مرتبط:

یو در صحبت‌های خود گفت که آمار سود هواوی در مقایسه با اپل بسیار پایین است اما نسبت به دیگر برندهای چینی و همچنین در مقایسه با آمارهای قبلی خودشان، پیشرفت خوبی داشته‌اند. همین پیشرفت نسبت به سال‌های گذشته برای هواوی که همیشه شرکت را در رقابت با خودش می‌داند، به‌معنای رسیدن به هدف است.

مدیرعامل گروه تجاری هواوی در آخرین بخش از مصاحبه‌ی خود اشاره‌ای نیز به پرچمدار بعدی هواوی یعنی میت 20 کرد که به‌زودی با پیشرفت‌های قابل‌توجه در عکاسی و پردازنده معرفی خواهد شد. چیپست این گوشی مدل کرین 980 خواهد بود که در نمایشگاه IFA برلین در پایان ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. یو مشخصات و قدرت این پردازنده را بالاتر از رقبا می‌داند.

این نوشته در علم و فناوری ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *